دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • معرفی مدیریت
  • خدمات
  • راهنمای نرم افزار سایت
  • درباره ما
  • فرم اطلاعات کارشناسان IT



شماره تماس: ۸۸۶۲۲۶۷۴
شماره نمابر : 88622674
پست الکترونیک : adminsite@iums.ac.ir
تلفن های مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
مدیریت 5722
سخت افزار و شبکه 5723-5720
وب سایت، شمس 5721
آمارواطلاعات 5714
نرم افزارمدیریت بیمارستانی و سپاس5716
نشریه و آمار هیئت علمی 5715
اتوماسیون اداری 5712
ایمیل ، سامانه ها 5711
پروژه های آموزشی، ، ویدئوکنفرانس 5710
روزآمد و مدیریت کلینیک 5717
پیش شماره جهت تماس با واحدهای مربوطه 8670

برگزاری گارگاه آموزشی آموزشی کلیک ویو

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ | 
نظر به تاکید مقام محترم وزارت بهداشت و نیز ریاست محترم دانشگاه در خصوص اهمیت طراحی و ایجاد داشبوردهای مدیریتی در سطح دانشگاه ، مرحله اول از سری کلاسهای آموزشی کلیک ویو  روز پنج شنبه مورخ 13/10/97  از ساعت 8:30 تا 14:30 در طبقه چهارم کتابخانه مرکزی دانشگاه ایران  با حضور کارشناسان  مدیریت و فناوری اطلاعات و نیز جمعی از کارشناسان IT واحدهای  تابعه برگزارگردید .

دفعات مشاهده: 158 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اقدامات مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۱ | 
مدیریت آمار و فناوری اطلاعات  دانشگاه، گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت تحقق اهداف دانشگاه نسل سوم ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر طهرانی  مدیر واحد آمار و فناوری اطلاعات  عنوان کرد: براساس حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، استراتژی های همه بخش ها در این جهت تعیین شده است و تحقق این امر به یک سری ابزار های تکنولوژیک و فناوری محور نیاز دارد که از مهمترین آنها می توان به فناوری اطلاعات اشاره کرد.
در واقع اگر جریان داده با سرعت و دقت صورت پذیرد ، تولید دانش و به تبع آن تولید ثروت هم افزایش می یابد.
مدیرواحدآمارو فناوری اطلاعات  دانشگاه بیان کرد: برای آنکه فناوری اطلاعات متناسب باشد ، نیاز به یک سری الزامات و تغییرات دارد که از مهمترین  اقدامات در این راستا ،تغییر ساختار و محتوا است.
وی افزود: مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه را به یک سری گروههای تخصصی تقسیم کردیم که شامل گروه زیرساخت، IT سلامت، IT سازمانی،IT آموزشی و IT پژوهشی  می باشد.
دکتر طهرانی گفت: با تجهیزکردن بخش زیرساخت ، در نظر داریم شبکه گسترده فناوری را درسطح دانشگاه ایجاد نماییم که وظیفه آن یکسان سازی سرویس های خدماتی  برای تمامی واحدها و افراد تحت پوشش است .همچنین با این اقدام علاوه بر تغییر درسرعت و کیفیت خدمات ، یک سری سرویس های جدید ( یکسازن سازی نام کاربری و اسم رمز )با هماهنگی شرکت های پشتیبان وبر اساس استانداردامنیت اطلاعات محقق می گردد.
به گفته ایشان ،مدیریت سرویس سازمانی و الکترونیک کردن فرآیندها با کمک خود پرسنل، از جمله اهداف گروه IT سازمانی تعیین شده است.
وی ادامه داد: انجام تمام فرآیندهای مربوط به آموزش ، تعامل با معاونت آموزشی و رفع نیازهای آنها بر عهده گروه IT آموزشی می باشد و گروه ITپژوهش هم به معاونت تحقیقات و فناوری برای استفاده از فناوری اطلاعات در تحقق اهداف کمک می نماید.
دکتر طهرانی با اشاره به معرفی دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان قطبIT سلامت تصریح کرد: یکی از کلیدی ترین گروهها ، گروه ITسلامت است و مهمترین محور آن تامین سلامت شهروندان است که نظر به جمعیت تحت پوشش( روستایی ، شهری و حاشیه نشین)، خدمت رسانی به آنها باید ارتقاء یابد.
مدیر آمار و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: بعضی از پروژه های ملی را در سطح دانشگاههای تیپ یک عملیاتی کردیم که از آن جمله می توان اجرای نظام الکترونیک ارجاع در منطقه شهریار به صورت پایلوت نام برد.
ارسال الکترونیک اسناد و بررسی الکترونیکی آن،ارتقاء سطح سیستم اطلاعاتی بیمارستانی،ایجاد HIS بیمار محورو CRM از دیگر برنامه های مدیریت آمار و فناوری اطلاعات است که در دستور کار قرار دارد.
دکتر طهرانی در پایان گفتگو اظهار کرد: تحقق اهداف مدیریت آمار و فناوری اطلاعات با همراهی پرسنل و حمایت مسئولین امکان پذیر است.

دفعات مشاهده: 178 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برگزاری کارگاه بازآموزی و رفع اشکال وب سایت دانشگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۲۷ | 
کارگاه بازآموزی و رفع اشکال سیستم مدیریت محتوای وب سایت دانشگاه در روزهای 12 و 26  آذرماه توسط معاونت تحقیقات و فناوری و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی در خصوص ارتقای نرم افزار وب سایت  و سپس برنامه های آتی و ارتقا مرحله به مرحله وب سایت پرداخته شد و نسبت به توجه مسئولین سایت به تغییر و تحولات و تصحیح آدرس، شماره تلفن، ایمیل پایگاه های خود مطالبی را ارائه گردید.
سپس
کارگاه بازآموزی و رفع اشکال وب سایت از ساعت 9:00 تا 13:30 ادامه یافت.

دفعات مشاهده: 233 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کارگاه آموزشی و بازآموزی وب سایت دانشگاه با حضور راهبران سایتهای معاونت تحقیقات و فناوری ومراکز تحقیقاتی برگزار گردید

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۲۹ | 
با توجه به ایجاد وب سایت های جدید و نیاز به آموزش مجدد و بازآموزی کار با پانل مدیریت نرم افزار وب سایت دانشگاه، کارگاه آموزشی برای راهبران سایتهای معاونت تحقیقات و فناوری و مراکز تحقیقاتی 29 مهر ماه در سالن آموزش دانشکده پزشکی برگزار گردید .
 

دفعات مشاهده: 194 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

جلسه استراتژی جدید استفاده از اتوماسیون اداری برگزار گردید

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۳۰ | 
دکتر طهرانی مدیر آمار و فناوری اطلاعات با بیان  استراتژی جدید نگهداری اتوماسیون مرکزی به طور متمرکز در ستاد پرداخت که لغو دسترسی اضافه و ویرایش کاربر به دستور ریاست دانشگاه در جهت بهبود عملکرد و استفاده بهینه از منابع اتفاق افتاده. در ادامه مسئول اتوماسیون دانشگاه به نحوه برقراری ارتباط مسئولین واحدهای تابعه با ستاد از طریق سیستم تیکتینگ پرداخت.
همچنین ایشان در خصوص توزیع و واگذاری نرم افزارهای تخصصی پرسنلی و حضور و غیاب و تشکیلات به صاحبین فرآیندهای ذیربط پرداخت و نگهداری و پشتیبانی نرم افزارهای فوق از تاریخ یکم آذر ماه به نمایندگان معرفی شده واحدها واگذار خواهد شد.
در ادامه در زمان پرسش و پاسخ به پاسخگویی سوالات راهبران پرداخته شد.

دفعات مشاهده: 310 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

راهکارهای بهبود رتبه دانشگاه در وبومتریک

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۲۸ | 
  • تجمیع وب سایت‌های دانشگاه در یک دامنه (Domain) واحد.
  • ایجاد آدرس ایمیل دانشگاهی برای اساتید و مربیان
  • استاندارد کردن وب سایت‌های مراکز آموزشی
  • ایجاد وب‌سایت یکپارچه برای اساتید و مربیان
  • ایجاد صفحات برای همه اساتید و مربیان دانشگاه در Google Scholar با آدرس ایمیل معتبر دانشگاهی.
  • اعمال استانداردهای SEO در خروجی همه صفحات وب دانشگاه
  • اعمال استانداردهای Google Scholar در خروجی و تگهای صفحات مقالات و محتوای علمی
  • تدوین و اعمال استانداردهای وب در وب‌سایت اصلی و همه وب سایت‌های دانشگاه
  • فعال کردن بانک اطلاعات پایان‌نامه‌های دانشگاه بر روی اینترنت با اعمال استانداردهای SEO بر روی آن (بهتر است اطلاعات پایان‌نامه‌ها حاوی اطلاعات شناسنامه‌ای پایان‌نامه به همراه خلاصه پایان‌نامه بر روی وب منتشر شود.)
  • آشنا کردن راهبران سایت‌های زیرمجموعه و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه با وبومتریکس و نحوه رتبه بندی در آن
  • راه‌اندازی سامانه متمرکز نشریات و کنفرانس‌های دانشگاه
  • تبادل لینک با سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر
  • مدیریت و پشتیبانی مؤثر از وب سایت‌های زیرمجموعه دانشگاه
  • ارائه بیشتر محتوای علمی تولیدشده در دانشگاه در محیط وب با روش‌های گوناگون
  • ایجاد صفحات (وب‌سایت) برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی با امکان مدیریت اطلاعات توسط خود افراد
  • عمومی کردن دسترسی به اطلاعات (تا حد امکان اطلاعات وب‌سایت‌ها و سامانه‌ها بدون سطوح دسترسی و به‌صورت عمومی بر روی اینترنت قابل دیدن باشد.)
  • تدوین آیین‌نامه‌هایی به‌منظور الزام اساتید و مربیان دانشگاه در استفاده از ایمیل دانشگاه و ارائه آدرس وب‌سایت شخصی/رسمی در مقالات، رزومه و...
  • ایجاد مکانیزیمی برای الزام اساتید و مربیان برای ایجاد و به‌روز کردن اطلاعات مقالات در صفحه پروفایل Google Scholar
  • ایجاد امکان به اشتراک‌گذاری (Share کردن) اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی در صفحات وب دانشگاه. تسهیل به اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش لینک‌های ورودی به وب سایت‌های دانشگاه خواهد شد
  • فعال کردن اکانت دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی قانونی مانند Instagram, LinkedIn, Telegram

دفعات مشاهده: 509 بار   |   دفعات چاپ: 22 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

آشنایی با وبومتریک (Webometrics) یا رتبه بندی وب سایتهای دانشگاهی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۲۸ | 
رتبه‌بندی وبومتریکس (وب‌سنجی) دانشگاه‌های دنیا در سال 2004 توسط آزمایشگاه سایبرمتریک، واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا، بر اساس شاخصی مرکب از چهار پارامتر تهیه شده است. در آخرین نسخه این رتبه‌بندی حدود 25000 دانشگاه دنیا بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آن‌ها تحلیل شده است.این رتبه‌بندی که همه ساله در انتهای ماه‌های ژانویه و جولای به‌روز می‌شود، یک مقیاس وبی برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را فراهم آورده و میزان فعالیت علمی وب‌گاه‌های آموزشی را به‌صورت دوره‌ای نشان می‌دهد.
اهداف وبومتریکس
شاخص‌های وبومتریکس به این دلیل به وجود آمده‌اند که میزان توجه مؤسسات و دانشگاه‌ها را به نشر اینترنتی نشان دهد.به عبارت دیگر هدف اصلی این رتبه‌بندی حمایت از طرح‌های دسترسی آزاد به‌منظور افزایش انتقال علم و دانش تولید شده توسط دانشگاه‌ها به کل جامعه است.لذا هدف از این رتبه‌بندی ارزیابی طراحی وب‌سایت‌ها و میزان بازدید آن‌ها نیست و در واقع رتبه مناسب برای یک دانشگاه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که حضور آن دانشگاه در فضای مجازی، آیینه‌ای تمام‌نما از دانشگاه در فضای واقعی باشد.بنابراین برخی از دانشگاه‌های با کیفیت آموزشی بالا ممکن است به دلیل عدم تمایل به سیاست‌های انتشار اینترنتی، در این نوع رتبه‌بندی جایگاه مورد انتظار را به دست نیاورند.یکی دیگر از اهداف این رتبه‌بندی، ارزیابی جهانی دانشگاه‌ها است و بدین منظور تلاش شده است تا مؤسسات و دانشگاه‌های معتبر در همه کشورهای دنیا (توسعه‌یافته و در حال توسعه) ارزیابی شوند.
معیارهای رتبه بندی وبومتریکس
در حال حاضر چهار شاخص اصلی به‌عنوان فاکتورهای ارزیابی وبومتریکس وجود دارد.در جدول ذیل عنوان هر شاخص و درصد اهمیت آن بر اساس آخرین نسخه (جولای ۲۰۱۸) ارائه شده است.

دانشگاه‌های برتر ایران در نسخه جولای ۲۰۱۸ وبومتریک

ranking World Rank University Openness Rank Presence Rank Impact Rank Excellence Rank
1 388 University of Tehran 625 90 729 325
2 555 Tehran University of Medical Sciences 407 205 1288 443
3 594 Sharif University of Technology Tehran 2345 838 734 489
4 785 Amirkabir University of Technology 886 1793 2234 472
5 851 Tarbiat Modares University 864 601 2581 566
6 920 Shahid Beheshti University of Medical Sciences 920 211 2245 787
7 933 Isfahan University of Technology 1047 896 2872 599x
8 949 Iran University of Science & Technology Tehran 1100 743 3119 587
9 989 Ferdowsi University of Mashhad 1570 743 3119 807
10 1201 Shahid Beheshti University 1109 348 3289 906
11 1234 Shiraz University 1518 1819 3470 802
12 1272 Mashhad University of Medical Sciences 1119 409 3462 965
13 1360 University of Tabriz 1233 1518 4927 747
14 1369 Shiraz University of Medical Sciences 1401 832 2642 1301
15 1385 Tabriz University of Medical Sciences and Health Services 1403 338 4399 911
16 1397 Isfahan University of Medical Sciences 1104 555 3930 1051
17 1399 Khaje-Nassir-Toosi University of Technology 1620 1808 4137 885
18 1448 Islamic Azad University Tehran Science & Research Branch 1779 859 6191 669
19 1457 Islamic Azad University Mashhad 3622 3460 1187 1751
20 1566 University of Isfahan 1448 1195 4239 1157
21 1618 Payam Noor University 2887 501 4099 1146
22 1688 Iran University of Medical Sciences 1715 213 4757 1312
23 1833 Bu Ali Sina University Hamedan 1439 1660 6010 1233
24 1836 University of Guilan 1894 2257 5961 1137
25 1842 University of Kashan 1513 2032 6752 1083

دفعات مشاهده: 495 بار   |   دفعات چاپ: 29 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

جلسه تکریم و معارفه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ | 

جلسه تکریم و معارفه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع برگزار شد

جلسه تکریم مهندس امیری و معارفه دکتر تهرانی به عنوان سرپرست جدید مدیریت آمار وفناوری اطلاعات با حضور دکتر مبارکی معاون توسعه مدیریت و منابع، رضا پورسمائی سرپرست مدیریت پشتیبانی و امور رفاه، کارکنان حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات  امروز سه شنبه 15 اسفند ماه در سالن شورا برگزار شد.
در ابتدا دکتر مبارکی عنوان کرد: بخش حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات  نقش خیلی مهم در حیطه سلامت را ایفا می نماید، همچنین برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم ، این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
معاون توسعه ، مدیریت  و منابع دانشگاه اظهار کرد: بحث خلق ثروت از طریق بخش IT جز انتظارات ریاست دانشگاه می باشد که این نیازمند توسعه زیر ساختهای لازم و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری می باشد ، همچنین تمام پرسنل این بخش باید با حضور مدیر جدید تمام سعی و تلاش خود را برای ارتقا و تحقق اهداف تعیین شده بکار گیرند.
وی ، اتوماسیون و اینترنت را به عنوان ویترین کار حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات معرفی و بیان کرد: پتانسیل های خوبی در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه وجود دارد و یکی از سیاست های منابع انسانی ، بهره گرفتن از نیروی های بالقوه داخلی هست، لذا با استفاده از این امتیاز ، باید مسیر حرکت ، راهبردها و برنامه ها  را مشخص نمود و بر اساس آن گام برداشت.
دکتر مبارکی از زحمات مهندس امیری در طول خدمت تشکر و قدردانی نمود و همچنین ضمن خیر مقدم به دکتر طهرانی برای ایشان آرزوی توفیق و اظهار امیدواری کرد: با حضور ایشان و همکاری سایر پرسنل حوزه IT شاهد رشد و شکوفایی در دانشگاه علوم پزشکی ایران باشیم.
در ادامه مهندس امیری گفت: موفقیت در هر بخش نتیجه کار جمعی می باشد، لذا در این جا از تمام زحمات پرسنل مدیریت فناوری اطلاعات تشکر می نمایم و امیدوارم با مدیریت دکتر طهرانی و همیاری سایر همکاران شاهد  وضعیت ایده ال در حوزه IT باشیم.
مدیر پیشین مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه خاطر نشان کرد: بخش IT  هزینه بر است و ما در طول دوره سعی کردیم بر اساس برنامه عملیاتی ، به توسعه و تکمیل زیر ساختهای لازم بپردازیم.
مهندس امیری ضمن آرزوی سربلندی برای دانشگاه از آن به عنوان خانه خود یاد کرد و حضور در دانشگاه علوم پزشکی ایران را جزء افتخارات خود برشمرد .
سپس دکتر طهرانی سرپرست جدید مدیریت آمار و فناوری دانشگاه بیان کرد: با توجه به پوشش بیش از 5 میلیون نفری دانشگاه علوم پزشکی ایران و پیچیدگی کار در بخش ارائه خدمات بهداشتی درمانی ، می توان گفت جایگاه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در دانشگاه حائز اهمیت و منحصر به فرد است.
وی تصریح کرد: علاوه بر پیگیری اهداف دوره قبل و نگه داری زیر ساختهای موجود ، یکی از مهمترین ماموریتهای ما در این زمان پرداختن به محتوای مدیکال و سلامت است تا بتوانیم در راستای اهداف والای دانشگاه گام برداریم.

دفعات مشاهده: 1564 بار   |   دفعات چاپ: 203 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اطلاعیه قابل توجه همکاران محترم ستاد مرکزی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ | 
قابل توجه همکاران محترم ستاد مرکزی
با توجه به ارتقای فایروال دانشگاه از تاریخ دوشنبه 30 بهمن ماه کارکنان ستاد مرکزی دانشگاه تنها با استفاده از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور در صفحه مرورگر وب شامل اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس و گوگل کروم می توانند به اینترنت وارد شوند.  پس از ورود به اینترنت صفحه log in را باز نگهداشته و برای استفاده از اینترنت یک صحفه جدید بازکنید.
لازم به ذکر است نام کاربری و کلمه عبور همان گذرواژه می باشد که قبلا هنگام روشن شدن سیستم برای ورود به ویندوز استفاده می کردید ./م غریبیان
 
   

دفعات مشاهده: 1032 بار   |   دفعات چاپ: 69 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

جلسه آموزشی اتوماسیون اداری برگزار گردید

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ | 
جلسه آموزشی مسئولین دبیرخانه با حضور مسئولین اتوماسیون واحدهای تابعه دانشگاه با حضور پرسنل دبیرخانه مرکزی و مسئولین اتوماسیون ستاد در تاریخ 25  اذر در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی برگزار گردید .
در این جلسه به اصول اساسی کار در حوزه مکاتبات اداری به طور گسنرده پرداخته شد./خ فاضلی

دفعات مشاهده: 1104 بار   |   دفعات چاپ: 58 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر